Сьогодні в Україні є люди, які досі не вірять у технологічний прогрес і хвилюються через те, що їх можуть «швидко ідентифікувати». При цьому «Дія» не «створює» якісь записи, не відслідковує геолокацію, лише підтягує інформацію з різних реєстрів — для зручності користувача.
Про це в інтерв’ю для РБК-Україна розповіла відповідальна за «Дію» заступниця міністра цифрової трансформації Валерія Коваль.
Як «Дія» підвищує цифрову грамотність українців
«Ми працюємо над цифровою грамотністю, це — окремий трек», — повідомила експерт.
Вона нагадала, що для цього навіть є спеціальний портал «Дія. Освіта», де містяться різноманітні серіали й тренінги, які «дозволяють підвищувати цифрову грамотність».
«Але дійсно є люди, які не вірять в технологічний прогрес. Якщо сказати м’яко, вони відмовляються навіть від ідентифікаційних номерів, щоб нібито їх не можна було швидко ідентифікувати», — поділилась Коваль.
Проте насправді, за її словами, «це тільки погіршує для них можливості».
Що відомо про роботу «Дії» з різними реєстрами
Заступниця міністра повідомила, що «кожен громадянин є в реєстрі».
«Бо в людини є паспорт, як мінімум, якісь інші документи. Багато людей думає, що цього немає. І нібито якщо завантажити «Дію», тоді десь ці записи створяться, а не навпаки», — розповіла вона.
Тим часом в реальності «Дія» тільки підтягує для зручності самої людини все те, що вже й так є — у різних реєстрах».
«Дія» створена лише для спрощення життя українців. Це — її основна мета. І щоб було зручно взаємодіяти з державою», — наголосила Коваль.
Чому «Дія» лякає декого з військовозобов’язаних
Спеціаліст повідомила, що «Дія» не відслідковує геолокацію людини.
«Деякі військовозобов’язані бояться встановлювати «Дію», бо бояться, що за ними приїде ТЦК (територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, ТЦК та СП, — Ред.)», — визнала заступниця міністра.
Водночас вона наголосила: «Це так не працює».
«У нас немає функціоналу відстеження. Це — міфи, які розганяються в певних колах», — додала експерт.
Вона зауважила, що з такими категоріями людей намагаються працювати.
«Це — дуже важко. Але ми нікого не змушуємо користуватися цифровими інструментами. Є завжди якісь альтернативи», — поділилась Коваль.
Які послуги можна отримати лише онлайн
Насамкінець заступниця міністра розповіла про «принцип Digital by first, by default».
«Є такі речі, які в папері вже ніколи не запустяться. Якщо люди хочуть цим користуватися, отримати якусь допомогу, полегшити собі якусь процедуру, тоді вони або завантажать «Дію», або ні. Це завжди їхній власний вибір», — зазначила фахівець.
Вона пояснила, що говорячи про такі послуги (які є в онлайні та відсутні офлайн), варто згадати:
виплату національного кешбеку;
пуші (сповіщення) в «Дії»;
подачу заяв у Міжнародний реєстр збитків;
подачу заяв на отримання виплат по Ветеранському спорту.
«А також ще кілька, які будуть доступні у найближчий час», — підсумувала Коваль.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як у «Дії» розширюють реєстр збитків, завданих РФ в Україні.
Крім того, ми пояснювали, чи будуть в «Дії» військово-облікові документи й чи може вона стати обов’язковою для всіх українців.
Читайте також, що таке «Дія.Картка», хто може її відкрити та як користуватись послугою.

