ТЦК не приїде? У Мінцифри пояснили, чи може насправді «Дія» відстежувати українців

Сьогодні в Україні є люди, які досі не вірять у технологічний прогрес і хвилюються через те, що їх можуть «швидко ідентифікувати». При цьому «Дія» не «створює» якісь записи, не відслідковує геолокацію, лише підтягує інформацію з різних реєстрів — для зручності користувача.
Про це в інтерв’ю для РБК-Україна розповіла відповідальна за «Дію» заступниця міністра цифрової трансформації Валерія Коваль.

Як «Дія» підвищує цифрову грамотність українців

«Ми працюємо над цифровою грамотністю, це — окремий трек», — повідомила експерт.

Вона нагадала, що для цього навіть є спеціальний портал «Дія. Освіта», де містяться різноманітні серіали й тренінги, які «дозволяють підвищувати цифрову грамотність».

«Але дійсно є люди, які не вірять в технологічний прогрес. Якщо сказати м’яко, вони відмовляються навіть від ідентифікаційних номерів, щоб нібито їх не можна було швидко ідентифікувати», — поділилась Коваль.

Проте насправді, за її словами, «це тільки погіршує для них можливості».

Що відомо про роботу «Дії» з різними реєстрами

Заступниця міністра повідомила, що «кожен громадянин є в реєстрі».

«Бо в людини є паспорт, як мінімум, якісь інші документи. Багато людей думає, що цього немає. І нібито якщо завантажити «Дію», тоді десь ці записи створяться, а не навпаки», — розповіла вона.

Тим часом в реальності «Дія» тільки підтягує для зручності самої людини все те, що вже й так є — у різних реєстрах».

«Дія» створена лише для спрощення життя українців. Це — її основна мета. І щоб було зручно взаємодіяти з державою», — наголосила Коваль.

Чому «Дія» лякає декого з військовозобов’язаних

Спеціаліст повідомила, що «Дія» не відслідковує геолокацію людини.

«Деякі військовозобов’язані бояться встановлювати «Дію», бо бояться, що за ними приїде ТЦК (територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, ТЦК та СП, — Ред.)», — визнала заступниця міністра.

Водночас вона наголосила: «Це так не працює».

«У нас немає функціоналу відстеження. Це — міфи, які розганяються в певних колах», — додала експерт.

Вона зауважила, що з такими категоріями людей намагаються працювати.

«Це — дуже важко. Але ми нікого не змушуємо користуватися цифровими інструментами. Є завжди якісь альтернативи», — поділилась Коваль.

Які послуги можна отримати лише онлайн

Насамкінець заступниця міністра розповіла про «принцип Digital by first, by default».

«Є такі речі, які в папері вже ніколи не запустяться. Якщо люди хочуть цим користуватися, отримати якусь допомогу, полегшити собі якусь процедуру, тоді вони або завантажать «Дію», або ні. Це завжди їхній власний вибір», — зазначила фахівець.

Вона пояснила, що говорячи про такі послуги (які є в онлайні та відсутні офлайн), варто згадати:

виплату національного кешбеку;
пуші (сповіщення) в «Дії»;
подачу заяв у Міжнародний реєстр збитків;
подачу заяв на отримання виплат по Ветеранському спорту.

«А також ще кілька, які будуть доступні у найближчий час», — підсумувала Коваль.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як у «Дії» розширюють реєстр збитків, завданих РФ в Україні.

Крім того, ми пояснювали, чи будуть в «Дії» військово-облікові документи й чи може вона стати обов’язковою для всіх українців.

Читайте також, що таке «Дія.Картка», хто може її відкрити та як користуватись послугою.

spot_img
Важливо
Схожі новини