Через війну дефіцит кадрів у транспортній сфері лише зростає. Нові можливості для українок відкривають проєкти «She Drives» та «Reskilling Ukraine», завдяки яким жінки все частіше сідають за кермо громадського транспорту.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на коментар засновника KLR Bus Андрія Хоркавого.
«Завдяки підтримці держави, громадських організацій та міжнародних партнерів в Україні з’явилися програми навчання жінок-водійок, зокрема за категорією D, що дозволяє працювати на автобусах із кількістю пасажирських місць понад 16», — розповів він.
За словами Хоркавого, йдеться, зокрема, про проєкти «She Drives» та «Reskilling Ukraine».
«Сьогодні в KLR Bus працюють вісім жінок-водійок, дві з яких — випускниці «She Drives». Це спільний проєкт Мінрозвитку, ГО «Фундація інституційного розвитку», структури «ООН Жінки» в Україні за фінансової підтримки уряду Швеції», — каже засновник KLR Bus.
Ще шість водійок компанія підготувала завдяки співпраці з шведською неприбутковою організацією Beredskapslyftet.
«У співпраці з Міністерством економіки України ця організація реалізує проєкт «Reskilling Ukraine». Ці проєкти відкрили для жінок нові перспективи в професіях, які раніше вважалися суто чоловічими.
Цікаві цифри
Лише минулого року за двома програмами, що реалізуються в рамках проєкту — «OnTrack» та «BusDrive» пройшли навчання 228 учасниць, 188 з яких опанували професію водійки вантажівки і ще 40 — водійки автобуса.
Цьогоріч перелік професій розширився і жінки можуть окрім водійок стати автомеханикінями, монтажницями сонячних електростанцій, операторками екскаватору та навантажувача.
Проєкт масштабується і цьогоріч безоплатно отримати нову професію зможуть 700 жінок і 100 ветеранів.
Не тільки «Reskilling Ukraine»
Як констатує Хоркавий, дефіцит кваліфікованих кадрів неможливо подолати без зміни підходів до підготовки.
«Тому ми не лише долучилися до «Reskilling Ukraine», а й розробили паралельні програми перекваліфікації для жінок, які прагнуть працювати водійками. Окремо зауважу: в Україні частину водіїв пасажирських автобусів і досі навчають на технічно застарілих транспортних засобах, іноді навіть на мікроавтобусах. У результаті, попри наявність категорії, бракує практичних навичок керування великим автобусом», — додає він.
За такого рівня підготовки неможливо сформувати по-справжньому високі стандарти, тому в KLR Bus змінили підхід до навчання.
«Ми не лише надаємо наш автопарк для тест-драйву та навчання, ми організуємо екскурсії на наші підприємства, де студентки можуть ознайомитися з умовами роботи, поспілкуватися із водіями, побачити наші маршрути, відчути атмосферу команди, до якої вони можуть приєднатися», — констутує засновник KLR Bus.
Нагадаємо, нещодавно термінал KLR у Хмельницькому отримав Міжнародний сертифікат відповідності послуг. Це означає, що вони відповідають вимогам нормативно-правових документів Євросоюзу та України.