Стабільна робота «Укрзалізниці» є ключовою умовою для збереження української промисловості, зокрема гірничо-металургійного комплексу.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на заяву директора GMK Center Станіслава Зінченка.
«Стабільність перевезень і прогнозованість витрат — ключові фактори для існування українського ГМК та майбутнього промисловості!», — підкреслив експерт.
Станіслав Зінченко нагадав, що гірничо-металургійний комплекс (ГМК) залишається найбільшим вантажним клієнтом УЗ — на його частку припадало 40-45% перевезень, забезпечуючи компанії стабільний дохід.
Водночас через війну та падіння виробництва обсяг вантажної бази знизився майже удвічі: з 312 млн тонн у 2021 році до 175 млн тонн у 2024-му.
У 2025 році очікується подальше зменшення, зокрема, експорт залізної руди може скоротитися ще на 20%.
На цьому фоні «Укрзалізниця» стикається з різким дефіцитом ліквідності. За прогнозами, у 2025 році збитки від пасажирських та приміських перевезень складуть близько 22 млрд грн.
На думку Зінченка, вирішенням проблеми має стати законопроєкт №13439-3, який уже підтримав Бюджетний комітет Верховної ради.
Документ передбачає збільшення Резервного фонду держбюджету на 8 млрд грн для покриття гострого дефіциту та термінового відновлення зруйнованої інфраструктури.
Зінченко наголосив, що джерело фінансування — це не кошти з інших статей бюджету, а перевиконання надходжень від податку на прибуток підприємств.
«За січень-липень 2025 року вже зібрано 16,8 млрд грн податку на прибуток підприємств, що становить 97% річного плану. При цьому план було підвищено у червні — з 14 до 17,4 млрд грн. Тобто йдеться про понадпланові надходження, які просто акумулюються в столиці», — пояснив він.
Нагадаємо, законопроєкт №13439-3 вже підтримав бюджетний комітет ВРУ.