Найскладніше для водія: як правильно перемикати передачі на «механіці»

Певно, немає власника машини з механічною трансмісією, який не мріяв би пересісти на машину з автоматом. Проте, до автоматизму можна довести і свої навички їзди на «механіці». Як це зробити якнайшвидше?
Про те, як навчитися легко і без смикання перемикати передачі, читайте в матеріалі РБК-Україна.

Чому більшість водіїв засмучують ці перемикання передач – то при розгоні, то при уповільненні? Тому що потрібно весь час слідкувати за обертами двигуна, за запасом потужності на колесах, а коли настає момент перемикати передачі – узгоджувати оберти двигуна і коліс, швидкість руху, навантаження на машину та інші подробиці. І якщо водій помиляється, машина починає неприємно смикатись, брязкати деталями і врешті решт двигун може заглухнути. Як уникати таких неприємностей?

Що водій робить не так
Насправді навчитися їздити плавно і без ривків аж ніяк нескладно. Для цього слід спочатку розібратись, де беруться ці смикання. І причин небагато:

Педаль зчеплення водій відпустив при надто низьких обертах двигуна, які були недостатніми для конкретних умов руху. «Задушений» двигун через надмірне навантаження починає заглухати, але інерція руху автомобіля змушує мотор працювати, підштовхуючи його через трансмісію, і, опираючись цьому, двигун створює небажані ривки.
Педаль зчеплення відпустили при надто високих обертах двигуна. У цьому випадку ривок буде «одноразовим» – автомобіль різко прискориться, а якщо двигун потужністю вище середнього, машина може буквально стрибнути вперед.
Обрана надто висока передача для даної (явно невеликої) швидкості. Це те саме, якщо, скажімо, рухаючись повільно по двору чи парковці, випадково ввімкнути четверту передачу – двигун також почне заглухати через надмірне навантаження.

На щастя, на сучасних автомобілях з їхніми двигунами з електронним управлінням такі ривки та смикання трапляються значно рідше, проте водій все одно має уникати подібного перевантаження агрегатів.
Як перемикатись без помилок?
Рецепт коректного перемикання передач на машині з механічною трансмісією нескладний:

Пускайте педаль зчеплення максимально плавно. Так, з часом ви навчитесь красиво рушати і при різкому поводженні з педалями, але на перших етапах вдосконалення майстерності головне – діяти неквапливо і виважено.

При відпусканні зчеплення підбирати правильні оберти двигуна. Взагалі це найскладніше, чому треба буде навчитись. Суть у тому, що в момент з’єднання зчепленням двигуна і трансмісії їхні оберти мають бути максимально близькими. Тобто якщо газу буде замало, машина клюне носом, якщо забагато – вона не дуже приємно стрибне вперед. Можна сказати, що коли передача підібрана правильно, двигун при остаточному з’єднанні зчеплення має бути на обертах свого оптимального діапазону – порядку 2000 – 3500 об/хв. (залежить від типу і моделі мотора). І неважливо, на яку передачу при цьому переходить водій – вищу чи нижчу.

Коротко
Досвідченого водія відрізняє не те, що він завжди бездоганно підбирає оберти і вправно тисне педалі – на це впливає стільки зовнішніх чинників, що ані людина, ані роботизовані коробки не можуть бути абсолютно точними.
Але бувалого водія завжди можна розпізнати по тому, що у випадку якихось неточних своїх дій він завжди миттєво підлаштується під ситуацію, машинально, не замислюючись, скорегує свої маніпуляції, щоб тут же виправити ситуацію. Як сягнути такого рівня? Таке володіння машиною приходить з досвідом, а якщо хочеться пришвидшити своє вдосконалення, треба звернутись до інтенсивних тренувань.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та Motor.

Нещодавно РБК-Україна розповідало, як неправильний бензин впливає на автомобіль та як виправити ситуацію.

spot_img
Важливо
Схожі новини