Вас завжди вражала надлюдська ефективність японців у колективної праці та бізнесі? Так, в них є секретні техніки для досягнення дуже високого рівня продуктивності. Ви готові розібратися в одній з них — у перевіреної та вже майже легендарній техніці Канбан?
РБК-Україна (проект Styler) підготувало детальний та зрозумілий опис, що це за техніка та як її потужно використовувати. І хоча вона створювалась для керування бізнес-процесами, ви легко зможете знайти тут потужний потенціал для саморозвитку.
Виникнення Канбану
Японське слово «канбан», що перекладається як «візуальна дошка» або «знак», почало використовуватися ще в 1950-х роках для позначення процесу.
Спершу його розробила і впровадила компанія Toyota як систему планування для виробництва за принципом «точно вчасно».
Однак сучасне розуміння терміну «Канбан» пов’язане з появою «Методу Канбан», який був офіційно визначений у 2007 році.
Практики Канбану
Для успішного впровадження Канбану у бізнесі або колективній праці використовуються 5 ключових практик:
Візуалізація робочого процесу. Створення візуального представлення робочого процесу допомагає виявити вузькі місця та покращити прозорість.
Обмеження роботи в процесі. Обмеження кількості завдань, над якими працюють одночасно, допомагає уникнути багатозадачності та підвищити ефективність.
Управління потоком. Оптимізація потоку досягається шляхом моніторингу показників та виявлення проблемних місць.
Впровадження зворотного зв’язку. Отримання зворотного зв’язку від клієнтів та команди допомагає виявляти області для покращення.
Вдосконалення через співпрацю. Канбан заохочує до постійного вдосконалення шляхом співпраці та експериментування.
Коли усе важливе — перед очима, порядок у голові та колективі настає сам собою (фото: Freepik.com)
Як створити особисту канбан-дошку
Найпростіший спосіб створити особисту канбан-дошку — це організувати її у три колонки:
До виконання
У процесі
Виконано
Для цього можна використовувати фізичну дошку або програмне забезпечення для управління проєктами.
Додайте окрему картку для кожного завдання в колонку «До виконання».
Після цього пріоритезуйте завдання, позначивши їх як «Високий», «Середній» або «Низький» пріоритет.
Визначте, скільки завдань вам зручно виконувати одночасно, ідеально — одне завдання, але для більших проєктів можна тримати в роботі 2-3 завдання одночасно.
Коли завдання завершено, перемістіть його в колонку «Виконано» та додайте нове завдання в колонку «У процесі».
На перший погляд — нічого складного, але метод чудово працює, якщо до нього ставитися відповідально (фото: Wikimedia)
Як використовувати канбан для управління особистим життям
Створіть щоденний список справ
Канбан-дошка допоможе вам відстежувати всі завдання на день, від покупок до навчання нових навичок. Це надає чітку картину того, що вже виконано, і допомагає організувати завдання за пріоритетністю.
Записуйте чудові ідеї
Записуючи ідеї на канбан-дошці, ви зберігаєте їх у пам’яті та стимулюєте себе до дій. Після запису ідеї ви можете розвивати її, ставити цілі та реалізовувати свої плани.
Управляйте сімейним життям
Канбан-дошка допоможе вам організувати сімейні обов’язки та важливі події, такі як дитячі вистави, дні народження, сімейні вечері тощо. Це забезпечує виконання всіх зобов’язань та зміцнює стосунки з родиною та друзями.
Раніше ми вже писали, як швидше влитися в колектив при адаптації на новій роботі.
Читайте також про метод, який використовують успішні люди, щоб підвищити свою продуктивність в рази.
При написанні матеріалу використовувалися наступні джерела: видання та сайти Kanban Zone, Kanban Univercity, Вікіпедія.