Новости Запорожья. Новости политики, общество, криминал

Як розвинути малий торговельний бізнес до галузевого лідера країни

144

Будь-який шлях подолає лише той, хто цього прагне. Започаткувати та розвинути до національних масштабів торговельний бізнес у нашій країні цілком можливо. Прикладом  може бути історія найбільшої за багатьма параметрами (товарообіг, кількість магазинів та клієнтів, логістична інфраструктура…) торговельної компанії країни – «АТБ-Маркет».

Почалося все у перші роки після здобуття Україною незалежності з шести невеличких гастрономів у Дніпрі. Та керівництво компанії усвідомило ефективність динамічної моделі розвитку та поставило собі за мету створити в нашій країні сучасну мережу супермаркетів європейського зразка. Відтак, у мережі почали впроваджувати новітні технології та методи управління. При цьому  головним пріоритетом завжди було забезпечення громадян якісними продуктами та товарами за доступними цінами. На початку 2000-х років «АТБ» зробила рішучий крок – запустила першу в країні мережу дискаунтерів (магазинів самообслуговування з широким асортиментом товарів).

Наразі вже 1011 таких супермаркетів працюють у 259 містах країни і щодня швидко та зручно обслуговують понад 3,5 млн постійних клієнтів.

Компанія збудувала надпотужну мережу власних виробників й імпортерів. Це дозволило встановлювати ціни на 10-15% нижче ринкових. Але, незважаючи на низькі ціни, продукти та товари власних виробників «АТБ» своєю якістю не поступаються аналогам від розкручених брендів (магазини мережі «АТБ» проходять сертифікацію за загальновизнаним у світі стандартом якості ISO 22000: 2005).

Незалежно від фінансових можливостей покупців, у тому числі й у Запоріжжі, в супермаркеті «АТБ» кожен знайде якісні товари та свіжі продукти на свій смак. Загалом на полицях дискаунтерів найбільшої української торговельної мережі наразі присутні понад 3,5 тис. найменувань товарів. Майже третину цього асортименту забезпечено власними виробниками.

Про довіру мільйонів клієнтів свідчить постійне зростання товарообігу. Торік товарообіг мережі «АТБ» склав 103,9 млрд грн. Порівняно з показниками 2017 року зростання становить 23%.

Корпорація «АТБ» вже більше 10 років входить до рейтингу найбільших платників податків країни (у сфері роздрібної торгівлі). За підсумками 2018 року платежі «АТБ» до бюджетів усіх рівнів, у тому числі й до нашої запорізької скарбниці, склали 9,4 млрд грн.

«Ми розуміємо, що сплачені нами податки та збори – це зарплати та пенсії, забезпечення української армії та підтримка вітчизняної медицини, дитячі посібники та студентські стипендії. Наша відповідальність полягає в тому, щоб своєчасно й у повному обсязі виконувати свої зобов’язання перед державою та місцевими громадами тих регіонів, в яких працює наша компанія», – зазначає заступник генерального директора ТОВ «АТБ-Маркет» Наталія Шаповалова.

Разом з тим компанія «АТБ-Маркет» є ще й одним з найбільших роботодавців країни. Забезпечує стабільною роботою понад 50 тис. громадян України. Саме такий європейський підхід (динамічно розвивати мережу, розширювати асортимент, знижувати ціни при незмінному дотриманні загальновизнаних стандартів якості) дозволяє стрімко нарощувати оберти.

Минулого року в Україні було відкрито 80 нових дискаунтерів (у тому числі й 34 магазини у західних регіонах), проведено капітальну реконструкцію ще більш ніж сорока супермаркетів. Зараз торговельна мережа «АТБ» присутня у 22 областях країни.

Також у 2018 році було відкрито перший магазин «АТБ» формату Express. У ньому впроваджені експериментальні зразки найсучаснішого енергозберігаючого обладнання, зокрема система рекуперації тепла. Воно утворюється від роботи холодильного і морозильного обладнання та спрямовується до подальшого використання, скажімо, для опалення чи підтримки мікроклімату приміщень.

І це лише один з багатьох прикладів тестування та подальшого впровадження у супермаркетах мережі «АТБ» найпередовіших інноваційних рішень. Така динаміка розвитку компанії утримується роками, що робить її справжнім драйвером торгової галузі країни.

Автор: Наталка Круг